Heimwee naar het heden: Betrokkenheid en distantie in het Nederlandse geschiedenisonderwijs (1945-1985) // [Nostalgia for the present: Engagement and distance in the Dutch history education (1945-1985)] Alexander Albicher 2012 3 history outside academia 4 histories and geographies of historiography & historical consciousness distance/presence education/pedagogy/textbooks
Beelden van tijd: de rol van historisch tijdsbewustzijn bij het leren van geschiedenis Arie Wilschut 2011 1 theory and philosophy of historiography education/pedagogy/textbooks periodization time/temporality
Canons in dialoog Marnix Beyen In: "Bijdragen en mededelingen betreffende de geschiedenis der Nederlanden (Utrecht)". Vol 121. Pp 93-98. 2006 3 history outside academia education/pedagogy/textbooks
Op eieren lopen. Canonvorming met een slecht geweten. De Arena. Debat over de zin of onzin van een nationale canon Ed Jonker In: "BMGN - Low Countries Historical Review". Vol 121. Pp 76-92. 2006 3 history outside academia education/pedagogy/textbooks
Waar gaat de geschiedenis naartoe? Mogelijkheden tot een narratieve analyse van naoorlogse Vlaamse geschiedleerboeken Bert Vanhulle In: "Cahiers d’histoire du temps présent - Bijdragen tot de eigentijdse geschiedenis". Pp 133-175. 2005 1 theory and philosophy of historiography education/pedagogy/textbooks narrativism/narratology
Beeldvorming en historisch besef in de Leeuwarder leeromgeving H Hazelhoff In: "Fryslân : nieuwsblad voor geschiedenis en cultuur". Vol 8. Pp 41-44. 2002 3 history outside academia education/pedagogy/textbooks historical consciousness
Een europees beeld van Clio B. Smulders In: "Groniek". Pp 33-40. 1993 education/pedagogy/textbooks public history
Identiteit en geschiedenisonderwijs Raf De Keyser In: "Vlaanderen morgen". Pp 5-13. 1992 3 history outside academia education/pedagogy/textbooks identity
Historisch-bibliografische wegwijzer: boek 1. Geschiedenis in onderzoek, onderwijs en samenleving // [Historical-Bilbiographical guide: Book 1. History in research, education and society] Raf De Keyser (editor) R. Lenaerts (editor) R. de Deygere (editor) J. Van Belle (editor) J. Ulens (editor) 1991 bibliographies education/pedagogy/textbooks
Vragen over de zin van geschiedenis in onderwijs en samenleving Raf De Keyser 1991 (ab)uses of history 3 history outside academia education/pedagogy/textbooks
Abstrakte geschiedenis in een abstrakte maatschappij Helmut Gaus In: "Bulletin van het O.S.G.G.". Pp 8-15. 1977 3 history outside academia education/pedagogy/textbooks
Finaliteit van de geschiedenis Léopold Flam In: "Nieuw Vlaams Tijdschrift". Vol 10. Pp 1345-1347. 1956 (ab)uses of history education/pedagogy/textbooks
De finaliteit van de historische vorming Léopold Flam In: "Mededeelingen". Vol 1. Pp 1-37. 1955 (ab)uses of history 3 history outside academia education/pedagogy/textbooks existentialism
Historische objectiviteit en het onderwijs in de geschiedenis Léopold Flam In: "Handelingen van het enentwintigste Vlaamse Filologencongres". Pp 82-87. 1955 1 theory and philosophy of historiography education/pedagogy/textbooks objectivity/subjectivity
Historische objectiviteit en het onderwijs in de geschiedenis Léopold Flam In: "Persoon en Gemeenschap". Vol 10. Pp 7-15. 1955 1 theory and philosophy of historiography education/pedagogy/textbooks objectivity/subjectivity reprint